KIS Jihomoravský kraj
Krajské informační středisko pro rozvoj zemědělství a venkova Jihomoravského kraje

Ministerstvo zemědělství reagovalo na článek k regionálním potravinám

01/10/10

Reakce na článek Družstevní prodejny mají výhrady k projektu regionálních potravin zveřejněný 22. 9. 2010 23.9.2010 Stanovisko MZe Vážení, v článku nazvaném Družstevní prodejny mají výhrady k projektu regionálních potravin bylo uvedeno několik nepřesných i přímo nepravdivých informací, jejichž korekci tímto zveřejňujeme k využití médii. Ministerstvo zemědělství o distribuci Regionálních potravin rozhodně nejedná se žádným  z řetězců. Naopak […]

Reakce na článek Družstevní prodejny mají výhrady k projektu regionálních potravin zveřejněný 22. 9. 2010

23.9.2010

Stanovisko MZe

Vážení,

v článku nazvaném Družstevní prodejny mají výhrady k projektu regionálních potravin bylo uvedeno několik nepřesných i přímo nepravdivých informací, jejichž korekci tímto zveřejňujeme k využití médii.

Ministerstvo zemědělství o distribuci Regionálních potravin rozhodně nejedná se žádným  z řetězců. Naopak ministr Fuksa koncipoval projekt Regionální potravina od počátku jako podporu především maloproducentů, kteří mají např. omezené možnosti dostat se do běžné prodejní sítě, resp. uspokojit její kvantitativní požadavky. Regionální produkce je už podle názvu specifická a příslušná určitému regionu, tam by také měla najít primární uplatnění, v daném regionu je také obvykle po příslušných regionálních potravinách největší poptávka i nejlepší obecná obeznámenost s produkty, jejich výjimečnými parametry a kvalitou.

Spolupráce s COOPem ze strany MZe na úrovni regionů existuje, společnost se účastnila veletrhu Země živitelka v Českých Budějovicích prostřednictvím zastoupení kraje Olomouckého, Zlínského a Jihočeského. Konkrétní spolupráce s obchodníky pak je  záležitostí výhradně výrobců.

Finanční prostředky v celkové výši 50 mil Kč. jsou určené na komplexní zajištění realizace kampaně na podporu regionálních potravin pro rok 2010, tedy i na zabezpečení organizace regionálních soutěží a zajištění informovanosti o vítězných produktech, organizaci seminářů o regionálních potravinách a poradenskou činnost a informační kampaň, i na realizaci stánku Regionálních potravin a účasti na zmíněném veletrhu Země živitelka.

Impulsem ke kampani je snaha prosadit na našem trhu opravdu kvalitní, chutné, tradiční či speciální potraviny a zvýšit povědomí spotřebitelů o regionálních potravinách, poukázat na jejich původ, tradici a kvalitu. Vysvětlit principy kvality a ochrany původu potravin a vytvořit tak předpoklady pro diverzifikaci odbytových možností zejména na regionálních trzích. V současnosti je náš trh zaplaven velkým množstvím levných potravin z celého světa, přičemž jejich kvalita bývá mnohdy až na posledním místě. Naopak potraviny vyráběné v našich domácích podmínkách mohou mít spotřebitelé i kontrolní inspekce mnohem lépe na očích a často mohou vidět i do zákulisí jejich zrodu. Tím následně dochází k nepřímému tlaku na výrobce, aby udržovali kvalitu svých potravinových produktů na vysoké úrovni.

Regionální potravina je projekt Ministerstva zemědělství ČR a značku uděluje ministr zemědělství na základě doporučení hejtmana na dobu 6 let.

Zdroj: www.eagri.cz

Zařazeno v Potravinářství