Jde o novou soutěž zaměřenou na inovace v oblasti potravin, přičemž autory inovací budou studenti vysokých škol.
Soutěž TROPHÉLIA vznikla ve Francii z iniciativy výrobců potravin, obchodu, vysokých škol a technologických center. Probíhá tam již od roku 2000. Od té doby vzniklo více než 80 potravinářských výrobků. Asi 20 z nich se vyrábí a dodává na trh prostřednictvím obchodních řetězců ve Francii. “Throphélia” se stala národní značkou pro inovace potravinářských výrobků ve Francii.
Více informací o oceněných výrobcích je k dispozici na
www.trophelia.fr. Přehled výrobků, které získaly ocenění v roce 2007, je uveden v tabulce.
Cena
|
Výrobek
|
Zlatá Trophélia
|
Perléa: ovocný kaviár
|
Stříbrná Trophélia
|
Cabrissimo: rajčatová a bazalková pěna vyrobená z kozího mléka
|
Bronzová Trophélia
|
Les Bouchonettes: plněné sladké knedlíky
|
Trophélia za inovace v sektoru ovoce a zeleniny
|
Gum: kolekce “sweet vegetable” sorbetů
|
Speciální Trophélia “Bernarda Loiseau”
|
Drop’izz: aromatizované barevné šumivé tablety k přípravě nápojů
|
Na základě evropských iniciativ zaměřených na podporu inovací bylo dohodnuto, že od roku 2008 se bude konat soutěž Trophélia Europe.
Organizace soutěže Trophélia Europe 2008
1. Země, které budou mít zájem o účast v této soutěži, se musí registrovat do 14. března 2008.
2. Každá země, která má zájem o účast, zorganizuje oficiální národní kolo soutěže (na základě francouzských pravidel) nebo alternativně jmenuje k účasti jeden studentský tým (do nominačního procesu musí být zapojena národní federace výrobců potravin).
3. Dokumentace (v angličtině) týkající se prezentace výrobku navrženého do soutěže musí být zaslána CIAA (Evropské konfederaci výrobců potravin a nápojů) do 15. července 2008.
Více informací o podmínkách soutěže je k dispozici v dokumentu CIAA (viz příloha). Vítězové evropské soutěže budou vyhlášeni dne 20. října 2008 v průběhu konání veletrhu
SIAL 2008. Cena pro vítězný tým je 10 tisíc EUR.